fredag den 2. maj 2014

Kampen om den sidste plads



Jeg tager toget næsten hver morgen og hver eftermiddag, der lægger jeg mærke til forskellige ting. Oplevelser i forhold til mig selv og til andre.

Har I lagt mærke til, når I venter på toget, hvordan folk presser sig ind for at få en plads?
Jeg har lagt mærke til det og er blevet forundret over den mentalitet mennesker får, når de skal hjem med offentlig transport.

En dag stod jeg på perronen og kom til at sammenligne denne situation med den situation, de unge mennesker, som søger en uddannelse uden de store jobmuligheder bagefter, er ude for.
Forestil jer, at I lige er blevet færdige med jeres drømme uddannelse, og I har fået at vide hele jeres studietid, at dette er det rette studievalg, og det vil føre til de mange jobs derude. Man bliver glad og tænker, at det var da også derfor, man valgte uddannelsen.

Men så begynder en krig... En krig som betyder, at alle dem, der har valgt den samme uddannelse, søger nu det samme job.
Hvem er mest kvalificeret? Hvem får pladsen i bussen?

Jeg ønsker at sprede et budskab: Fortæl de unge, der nu valgt deres uddannelse – at det bliver hårdt på den anden side. Men når du til måls, er du fandme sej.

Dagens vise ord: ”Alt begyndelse er svær”

Du ønskes god weekend af PS4 en del af Anotherstep

Ingen kommentarer:

Send en kommentar