fredag den 14. januar 2011

Det at sætte sig mål

Hvert år bruger jeg lige som tusindvis af andre mennesker, årsskiftet til at sætte mig nye mål.

Hvor svært kan det være, tænker jeg hvert år?

Jeg underviser i det. Coacher mange ledere ved brug af mål som redskab til udvikling, så faktisk er det nok også en meget god øvelse selv at sætte sig mål. Det næste år - 2011 – har jeg nu fået fastlagt, så nu er det "bare" at prioritere mine egne mål højt. Det jeg gerne vil opnå i min dagligdag? Hvilke resultater jeg ønsker at opnå i år? Og hvordan jeg i mit job og i min fritid skal sikre egen trivsel, udvikling og succes. Det giver mig en god følelse, at stå med et nyt år med nye muligheder foran mig. Året blev stille "skudt" i gang i Thailand. På en smuk og fredfyldt strand med den ro og følelse af lykke, som også thailænderne har stor respekt for. Intet varer evigt siger de, og derfor bør man altid efter deres filosofi være klar med nye mål og ønsker i livet. En af de ting jeg glæder mig rigtig meget til i 2011 er fortsat at blive inspireret fagligt, kulturelt og socialt. Vi har alle brug for inspiration for at kunne udvikle os og lære nyt, der kan bidrage til, at vi kan glædes ved vores arbejde og vores privatliv, og samtidig nå de resultater som vi ønsker.
Selv finder jeg stor inspiration ved blandt andet at deltage på ASTD konferencen i USA, hvor jeg igen i år vil deltage sammen med en lille delegation af kunder og samarbejdspartnere. Jeg nyder at blive præsenteret for et sandt paradis af levende og spirende workshops, faglige input og nye spændende koncepter inden for læring, træning og udvikling.

På ASTD konferencer deltager omkring 10000 mennesker fra hele verdenen, og alene det kulturelle møde med artsfæller, networking på tværs af landegrænserne giver et dejligt kick for en type som jeg. ASTD konferencen er verdens førende inden for området udvikling træning og læring i arbejdslivet og afholdes hvert år i maj måned. ASTD American Society of Training and Development Organisationen har mere end 75000 medlemmer fordelt på 100 lande i hele verdenen.

Dette års tema handler om Learning to lead, og jeg ser frem til at møde hovedtalerne Marcus Buckingham, danske Mette Nørgaard og John Foley der har hvert deres forskellige vinkler på at beskrive læring af ledelse, motivation og ydeevne. Det er en fornøjelse, at det nu er blevet januar og planlægningen af en tur til Florida i maj er gået i gang.
Hvis du som jeg ønsker inspiration, hyggeligt selskab, varm sol i Florida og masser af læring i maj måned – kan du stadig nå at melde dig til vores eksklusive ASTD gruppe.

Fredagens vise ord er af Piet Hein:

Nær din egen sultne sjæl,
hold den stærk og vågen,
Hvis du ikke er dig selv,
Er du ikke nogen.

Med ønsket om et fantastisk lærerigt, glædeligt og succesfyldt nytår ønsker Network4people jer alle en rigtig god weekend.

Berit Weise

Partner PS4 A/S
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar