fredag den 17. december 2010

Nytår

Vi nærmer os 1. januar med hastige skridt – et gammelt år er ved at være slut og et nyt år begynder. Men hvordan er det lige med nytår – nogle har nytårsforsæt, og hvad er egentlig det? - Andre har nogle mål med det nye år – og hvordan skal vi egentligt gribe dem og det an, som mange betegner som – starten på et nyt kapitel i ens liv??

Når man fx googler nytårsforsæt, så kommer der mange bemærkninger op som:

· Et nyt og spændene år er begyndt - Og du sidder nok lige som halvdelen af Danmark med et nytårsforsæt "hængende" over hovedet. Og det er da ok….
· Her kan du offentliggøre dit nytårsforsæt for alle i Danmark. Alle kan se dit forsæt her og kan dermed tage dig på ordet. Det forpligter dig mere.
· Nytårsaften opstiller rigtig mange pligtskyldigt et nytårsforsæt. For vi har jo alle nogle ømme punkter i levevisen, som skyldfølelsen….
· 60 procent af os dropper nytårsforsættet - læs en professors råd om hvordan du holder løftet til dig selv og ændrer dine vaner, se; Stephen R. Coveys "7 gode vaner", som også kan downloades af deluxe medlemmer i Network4People.

Ikke for noget – Hvem er det egentlig man skal "stå til regning over for" – Hvem er det egentlig man "snyder" – og hvorfor laver vi de her nytårsforsæt for hele verden at se? Er det fordi vi inderst inde gerne vil ændre livsstil – vaner – os selv???

Som Stephen R. Covey i "7 gode vaner" så fint skriver – Giv små løfter til dig selv og hold dem. Fx som en gruppe der kollektivt bliver enige om at kaste det gamle manuskript ud og skrive et nyt – synergi.

Nytår eller ej – vær dig selv, glæd dig over at et nyt år begynder, og alle de gode intentioner – nyd dem, glæd dig over at du har dem, hold dem hvis du kan – men men men – lad være med at slå dig selv i hovedet med dårlig samvittighed hvis ikke du lige når dit mål nu og her – ændringer tager tid – og det må de gerne – Processer tager tid – det er det gode ved fremskridt og livet;)

Citat fra Stephen R. Covey: "Søg først at forstå – Derefter at blive forstået - Hvis vi vil udvikle os, skal vi lære, forpligtige os og gennemføre – igen og igen. Livets mening kommer indefra – skriv en hensigtserklæring for dit liv – det kræver eftertanke og analyse – og man skal sikkert skrive den flere gange før man er tilfreds".

Så husk at verden forandrer sig ikke den 1. januar 2011, ting tager tid at ændre og det kræver at man selv starter processen.

Fredagens vise ord: "Hvis du har en idé og jeg har en idé og vi bytter – så har jeg 2 ideer og du har 2 ideer." Kinesisk ordsprog.

Rigtig godt nytår.

Peder Juul
Partner PS4 A/S
 

1 kommentar:

  1. Hej, jeg hedder "Inger Pedersen" Jeg er fra Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oscar. Ting begyndte at blive grimt, og vi havde kampe og argumenter næsten hver gang på grund af min manglende evne til at føde ham et barn. Min mand pludselig begyndte at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. Han begyndte at have anliggender med andre kvinder uden for at overveje, hvordan jeg vil have det.

    Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Oscar var min bedste ven, min soulmate, min Superhelt og min hjerteslag, men han ser ikke længere noget godt i mig. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og efterlod intet valg ... Han holdt specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede han til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt. hvad et vidunderligt mirakel Baba Egbe gjorde for mig og min familie. Den gode nyhed er Oscar, og jeg er nu tilbage sammen og lever lykkeligt, og vi er blevet velsignet med tre børn, to drenge og en dejlig pige efter 9 år med barnløshed. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

    Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer overalt i verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hurtig hjælp af enhver art, kontakt Baba Egbe nu via hans e-mail: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818

    SvarSlet